Create Your Own Crosshairs!!

Get some cool tips about how to tweak your UT graphic, gameplay, and much more!
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bombenpaule
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Create Your Own Crosshairs!!

Post by bombenpaule »

Sorry: This is translatet by Google..... :|
German instrudtion down below...


For all those who own views Cross Hair designing want:

1.) Open Editor

2.) Open Texture browser / icons change and as you can see already the standard Crosshairs

3.) Click right Mouse on the crosshairs what you want to change / export to pcx select and store (I recommend the bmp file but as ... easy to store. Bmp attach bsp .... Chair1.bmp)

4.) With paint or a similar program can you cross Hair then individually edit, the new Cross Hair save best again as a bitmap (BMP)

5.) Go back to the editor / browser Texture / upper left on File / New Up / Now you would have seen six fields (Package, groupware, name, class, Width, Height)

Now 5.1 fills it with the following fields out
Example: Package: eg. XyroN
Group: eg. Cross Hair
Name: eg. CHair1
Class: Texture (MUST be selected!)
Widht: 64
Height: 64 (MUST both the value 64 is set, otherwise you can see later, Cross Hair nothing!)
When everything is properly filled out, with Ok.

6.) The newly opened window now is up close (right above the cross press, not Clear)
Now you would have your own texture, but not your actual cross hair, which until now have to import. This is her now on File / Import .. now looking for your homemade cross hair out (if you cross a Hair bmp format, you must still file / All Files click!) And selects it and then pushes open.

7.) Now, a new window opened by her now only on the hook "Generate MipMaps removed (important, otherwise the cross hair is not properly reflected!) Then you need only to" All OK "button and you have your homemade Cross Hair will be on display. Now just yet on File / Save, and go with "Save". The editor can now be closed.

8.) Who now thinks that's it been, unfortunately mistaken. * * FG
Now we need in the UT System folder and User.ini open, then something is centered following:
Cross Hair Count = 9
CrossHairs [0] = Botpack.CHair1
CrossHairs [1] = Botpack.CHair2
CrossHairs [2] = Botpack.CHair3
CrossHairs [3] = Botpack.CHair4
CrossHairs [4] = Botpack.CHair5
CrossHairs [5] = Botpack.CHair6
CrossHairs [6] = Botpack.CHair7
CrossHairs [7] = Botpack.CHair8
CrossHairs [8] = Botpack.CHair9
CrossHairs [9] =
CrossHairs [10] =

There simply give her your name Cross Hair. (Consisting of "Package" and "name" See 5.1)
Example:
Cross Hair Count = 10
CrossHairs [0] = XyroN.CHair1
CrossHairs [1] = Botpack.CHair2
CrossHairs [2] = Botpack.CHair3
CrossHairs [3] = Botpack.CHair4
CrossHairs [4] = Botpack.CHair5
CrossHairs [5] = Botpack.CHair6
CrossHairs [6] = Botpack.CHair7
CrossHairs [7] = Botpack.CHair8
CrossHairs [8] = Botpack.CHair9
CrossHairs [9] = Botpack.CHair1
CrossHairs [10] =
CrossHairs [11] =
CrossHairs [12] =

IMPORTANT! Do not forget to "Hairspray Cross Count" always value to the number of newly added Crosshairs expand!

9.) User.ini store, UT start on Options / Preferences / Hud and now have to go your own Crosshairs selectable.



Für all diejenigen die mal ein eigenes Crosshair entwerfen möchten:

1. Editor öffnen

2. Textur Browser öffnen / zu Icons wechseln und da seht ihr auch schon die standard Crosshairs

3. rechte maustaste auf das Fadenkreuz was ihr verändern wollt / export to pcx anwählen und speichern (ich empfehle die datei aber als bmp zu speichern...einfach ein .bmp anfügen...bsp. Chair1.bmp)

4. mit paint oder einem ähnlichen Prog könnt ihr das Crosshair dann individuell bearbeiten, das neue Crosshair speichern, am besten auch wieder als Bitmap (bmp)

5. Geht wieder in den Editor / Texture Browser öffnen / oben links auf File/New klicken / Jetzt müsstet ihr sechs Felder sehen (Package, Group, Name, Class, Width, Height)

5.1 Nun füllt ihr die folgenden Felder einfach aus
Bsp.: Package: zb. XyroN
Group: zb. Crosshair
Name: zb. CHair1
Class: Texture (MUSS ausgewählt werden!)
Widht: 64
Height: 64 (es MUSS bei beiden der Wert 64 eingestellt sein, sonst sieht man später vom Crosshair nichts!)
Wenn alles ordnungsgemäß ausgefüllt ist, einfach mit Ok bestätigen.

6. Das nun neu geöffnete Fenster ersteinmal schließen (oben rechts das Kreuz drücken, NICHT Clear)
Nun müsstet ihr eure eigene Texture sehen, jedoch ohne euer eigentliches Crosshair, das müsst ihr nun erst importieren. Dazu geht ihr nun auf File / Import..sucht nun euer selbstgemachtes Crosshair heraus (falls euer Crosshair ein bmp Format ist, müsst ihr noch auf Dateityp / All Files klicken!) und wählt es aus und drückt dann öffnen.

7. Nun sollte sich ein neues Fenster geöffnet haben, indem ihr jetzt nur noch den haken bei "Generate MipMaps" entfernt (wichtig, sonst wird das Crosshair nicht ordentlich wiedergegeben!) dann braucht ihr nur noch auf "Ok All" drücken und schon müsste euer selbstgemachtes Crosshair zu sehen sein. Jetzt einfach noch auf File / Save gehen und mit "Speichern" bestätigen. Der Editor kann jetzt geschlossen werden.

8. Wer jetzt denkt das wärs gewesen, hat sich leider getäuscht. *fg*
Nun müsst ihr in den UT-System Ordner und die User.ini öffnen, etwas mittig steht dann folgendes:
CrosshairCount=9
CrossHairs[0]=Botpack.CHair1
CrossHairs[1]=Botpack.CHair2
CrossHairs[2]=Botpack.CHair3
CrossHairs[3]=Botpack.CHair4
CrossHairs[4]=Botpack.CHair5
CrossHairs[5]=Botpack.CHair6
CrossHairs[6]=Botpack.CHair7
CrossHairs[7]=Botpack.CHair8
CrossHairs[8]=Botpack.CHair9
CrossHairs[9]=
CrossHairs[10]=

dort gebt ihr einfach eure Crosshairbezeichnung ein.(bestehend aus "Package" und "Name" Siehe 5.1)
Bsp.:
CrosshairCount=10
CrossHairs[0]=XyroN.CHair1
CrossHairs[1]=Botpack.CHair2
CrossHairs[2]=Botpack.CHair3
CrossHairs[3]=Botpack.CHair4
CrossHairs[4]=Botpack.CHair5
CrossHairs[5]=Botpack.CHair6
CrossHairs[6]=Botpack.CHair7
CrossHairs[7]=Botpack.CHair8
CrossHairs[8]=Botpack.CHair9
CrossHairs[9]=Botpack.CHair1
CrossHairs[10]=
CrossHairs[11]=
CrossHairs[12]=

WICHTIG! Nicht vergessen bei "CrosshairCount" immer den Wert, um die Anzahl der neu hinzugefügten Crosshairs erweitern!

8. User.ini speichern, UT starten, auf Options / Preferences / Hud gehen und nun müssten eure eigenen Crosshairs auswählbar sein.
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Sorry 4 my bad english! I´m a german UT99 fanatic!

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matrix96
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Joined: Wed Apr 23, 2008 8:27 pm

Re: Create Your Own Crosshairs!!

Post by matrix96 »

Sounds Fun, Thanks.
drizzlah
Posts: 2
Joined: Tue Apr 29, 2008 11:39 pm

Re: Create Your Own Crosshairs!!

Post by drizzlah »

thx for the inf nice job :rock:
Peteves
Posts: 2
Joined: Wed Jun 11, 2008 7:13 pm

Re: Create Your Own Crosshairs!!

Post by Peteves »

awesome thanks :D
templarvisonz
Novice
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Joined: Thu Jun 12, 2008 12:15 pm

Re: Create Your Own Crosshairs!!

Post by templarvisonz »

nice job thanks 4 the intel. i'll be sure to try this one out.
simslu
Posts: 2
Joined: Sun Oct 12, 2008 4:58 pm
Personal rank: GrimSheeper

Re: Create Your Own Crosshairs!!

Post by simslu »

thanks :D lol
sickwit
Novice
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Joined: Mon Oct 27, 2008 6:44 pm

Re: Create Your Own Crosshairs!!

Post by sickwit »

thanks
misca
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Joined: Tue Nov 04, 2008 3:24 pm
Personal rank: normal

Re: Create Your Own Crosshairs!!

Post by misca »

i would like to make crosair but how?
czarodziej7
Novice
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Joined: Thu Nov 13, 2008 5:11 pm

Re: Create Your Own Crosshairs!!

Post by czarodziej7 »

It is really cool and funny but my favorite is the classic UT Point :)
Toso
Posts: 2
Joined: Tue Nov 18, 2008 11:59 am

Re: Create Your Own Crosshairs!!

Post by Toso »

oO realy nice, i make a color full one :D
Lodeep
Posts: 2
Joined: Fri Nov 28, 2008 2:16 am

Re: Create Your Own Crosshairs!!

Post by Lodeep »

Thxz this is nice ...... :rock:
blood666raven
Posts: 2
Joined: Wed Dec 03, 2008 9:27 pm

Re: Create Your Own Crosshairs!!

Post by blood666raven »

thnx for the info
it sounds good
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